Mad Men (2007) - jak se dělala reklama ve zlatých šedesátých

Filmové zápisky | 18.11.12 | 0 komentářů

"Mad Men je termín vymyšlený na konci 50. let. Označuje šéfy reklamních agentur na Madison Avenue. Vymysleli si ho sami." Takto začíná další ze seriálů americké kabelové stanice AMC. Tenhle kanál v posledních letech chrlí samé zajímavé seriály jako Perníkový táta nebo Živí mrtví. Ale jak jsou na tom Mad Meni?

Mad Men (2007) plakát
zdroj: celebs.com

Donald Draper (Jon Hamm), je kreativní ředitel New Yorkské reklamní agentury Sterling Cooper a hlavní postava seriálu. Většinu pracovního dne tráví kouřením, popíjením a smetáváním navrhů svých kolegů ze stolu. A když není co smést, tak jde za svými milenkami.  Ale když Don nějakou reklamu sám vymyslí, tak už stojí za to.

Spolu Petem Campbellem (Vincent Kartheiser), lehce slizkým kariéristou, Rogerem Sterlingem (John Slattery), spolumajitelem agentury, Peggy Olson (Elizabeth Moss), začínající sekretářkou, která však míří výš, a dalšími Mad Meny dělají marketing pro sktečné firmy (Lucky Strike, Polaroid, Heinz, American Airlines, Kodak...) v době, kdy byl ještě v plenkách. No a samozřejmě nechybějí nějaká ta rodinná a osobní dramata.

V létě 2012 byla odvysílána 5. řada seriálu a v současnosti (listopad 2012) připravují se další dvě řady. České televizní stanice tento výborný seriál zatím nevysílaly. Snad to stihnou, než půjde Don Draper do důchodu.
 

Verdikt: Mad Men jsou výbornou sondou do života v americké reklamní branži 60. let. Včetně věcí v dnešních seriálech zcela nevídaných - oblaky cigaretového kouře, galony alkoholu a žádná multikulti nebo genderová vyváženost. Postupné odhalovanání skutečné identity Donalda Drapera vás u obrazovky přišpendlí ještě více.

Štítky: ,

0 komentářů